بازار سنجی در مارکتینگ

بازار سنجی در مارکتینگ

یکی از آفتهای مدیریت با گذشته ودر گذشته زیستن است و یکی از مفیدترین حرکات هر مدیر برسی وارزیابی گذشته واستفاده از تجربیات است.

یکی از آفتهای مدیریت با گذشته ودر گذشته زیستن است و یکی از مفیدترین حرکات هر مدیر برسی وارزیابی گذشته واستفاده از تجربیات است.

بازار سنجی یعنی تحلیل موقعیت بازار با توجه به انچه بودیم وداشتیم، انچه هستیم وداریم وانچه باید داشته باشیم.

بازار سنجی جهت دهنده حرکتهای کسب وکارها در بازار اینده است. همه محصولات وخدمات وکسب وکارها دارای منحنی عمر خاصی هستند که این منحنی شامل مراحل معرفی، رشد، بلوغ واشباع، و افول است وهر مرحله شرایط ویژه ای دارد که بازاریاب باید بر اساس این ویژگیها واکنش مناسبی نشان دهد.

بازار سنجی یا ارزشیابی وسنجش فعالیت های کسب وکارها، نقاط قوت وضعف را به خوبی نمایان می سازد. با استفاده از اطلاعات موجود و دانش روز می توان هدف ها، مسیرها وحرکت های اینده را تبیین وتعیین کرد.

بازارسنجی یعنی اندازه‌گیری عملکردها، یافتن انحراف ها وتشخیص فاصله ها بین هدف وعملکرد واقعی وارائه پیشنهاد هایی برای اصلاح امور بازاریابی کسب وکارها.

بازار سنجی وسیله ای است برای جلوگیری از اشتباهات ویافتن تواناییهاواستعدادها برای رشد وتوسعه بیشتر.

بازار سنجی یعنی نظارت دائم بر عملکرد هاو کنترل انها وارزشیابی حرکات وفعالیت ها.

 

شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)

(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)

جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس